Kino Letnie w amfiteatrze to świetna propozycja Bialskiego Centrum Kultury dla mieszkańców Białej Podlaskiej. Kolejna odsłona to dramat "Chce się żyć" , który widzowie obejrzeli 18 sierpnia.
Umowę na wykonanie remontów cząstkowych ulic o nawierzchni bitumicznej prezydent Michał Litwiniuk podpisał z prezesem Przedsiębiorstwa Robót Drogowych panem Leszkiem Horegladem 28 stycznia br. Remonty prowadzi także miejska spółka ZGL. Łącznie zabezpieczono na nie ponad 2 400 000 zł. Prace trwają gdy tylko pozwalają na to warunki atmosferyczne.
Sroga zima – opady i niskie temperatury wpłynęła na dużą liczbę ubytków. Ich naprawę rozpoczęliśmy na początku lutego br.
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, zgodnie z umową, wykonuje remonty cząstkowe w technologii „na gorąco” mieszanką mineralno-asfaltową wyprodukowaną w wytwórni mas bitumicznych, w zakres którego wchodzą następujące prace:
1. remont o powierzchni do 1m2 - bez ramowania:
- usunięcie uszkodzonych fragmentów brzegów wyboju lub ubytku,
- dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
- usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrzno- suchego,
- posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem,
- ręczne rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg /m2, grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm,
- wyprofilowanie i zagęszczenie wbudowanej masy bitumicznej,
- uszczelnienie połączenia wyremontowanego wyboju lub ubytku z istniejącą nawierzchnią, rozgrzanym asfaltem,
- uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;
2. remont o powierzchni do 5m2 - z ramowaniem:
- sfrezowanie lub wykucie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
- dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
- usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno-suchego, - posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta) i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa, Łomaska, Witoroska i Lubelska), skropienie dna oraz krawędzi sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
- ręczne rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg /m2, grubości warstwy po zagęszczeniu minimum 4 cm,
- wyprofilowanie i zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
- uszczelnienie połączenia wyremontowanego miejsca z istniejącą nawierzchnią rozgrzanym asfaltem, z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta) i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa, Łomaska, Witoroska i Lubelska), uszczelnienie połączenia wykonać samoprzylepną taśmą dylatacyjną kauczukowo- asfaltową do uszczelniania spoin,
- uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;
3. remont o powierzchni od 5m2 do 50m2 - z ramowaniem:
- sfrezowanie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
- dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
- usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno- suchego, - posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta) i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa, Łomaska, Witoroska i Lubelska), skropienie dna oraz krawędzi sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
- ręczne lub mechaniczne (układarką do masy bitumicznej) rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg/m2, grubość warstwy po zagęszczeniu minimum 4cm. Jeżeli wybój, ubytek lub zaniżenie w przygotowanych do naprawy miejscach jest o głębokości większej od 4 cm, należy wstępnie rozłożyć warstwę wyrównawczą z masy bitumicznej w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy,
- wyprofilowanie i zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
- uszczelnienie połączenia wyremontowanego miejsca z istniejącą nawierzchnią rozgrzanym asfaltem, z zastrzeżeniem - na dk2 i w ciągu drogi wojewódzkiej, uszczelnienie połączenia wykonać samoprzylepną taśmą dylatacyjną kauczukowo – asfaltową do uszczelniania spoin, uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;
4. remonty o powierzchni powyżej 50 m2 - z ramowaniem:
- sfrezowanie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
- dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
- usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno- suchego,
- skropienie dna oraz krawędzi sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
- mechaniczne rozłożenie masy bitumicznej (układarką do masy bitumicznej) w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg/m2, grubość warstwy po zagęszczeniu minimum 4 cm. Jeżeli wybój, ubytek lub zaniżenie w przygotowanych do naprawy miejscach jest o głębokości większej od 4 cm, należy wstępnie rozłożyć warstwę wyrównawczą z masy bitumicznej w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy, - zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
- uszczelnienie połączenia (dylatacji) wyremontowanego miejsca z nawierzchnią istniejącą wykonać samoprzylepną taśmą kauczukowo - asfaltową do uszczelniania spoin,
- uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości.
W okresie zimowym przy niskich temperaturach remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej wykonywane w technologii „na zimno” z zastosowaniem gotowych mieszanek mineralno-asfaltowych, w zakres których wchodzą następujące prace:
usunięcie uszkodzonych fragmentów brzegów wyboju lub ubytku,
- dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
- usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno-suchego,
- ręczne rozłożenie mieszanki mineralno - bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy,
- wyprofilowanie i zagęszczenie wbudowanej masy bitumicznej,
- uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości.
Do naprawy (przez uszczelnienie) pojedynczych podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni bitumicznej należy zastosować gorącą zalewę asfaltową z asfaltu modyfikowanego polimerami.
Ruszyło głosowanie na projekty w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego. Można oddać głos na projekt duży, średni, mały i zielony. W budżecie miasta na projekty przeznaczone zostało 2,8 mln zł.
Drugi z siedmiu turniejów zorganizowanych przez SKS "Szóstka" TPS Biała Podlaska, pod patronatem prezydenta miasta Michała Litwiniuka za nami. Do rywalizacji stanęło dziś na boisku Szkoły Podstawowej nr 7, aż 13 par.
Święto Wojska Polskiego zostało ustanowione na mocy ustawy Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r. Nawiązuje ono bezpośrednio do przedwojennego Święta Żołnierza, upamiętniającego...