Aktualności
Miejski rzecznik konsumentów do dyspozycji mieszkańców
2017-03-23
To właśnie dzięki niej wielu bialczan uniknęło nieuczciwych praktyk przy zakupach. Dzięki poradom miejskiego rzecznika konsumentów młodzież z bialskich szkół dowiedziała się jak skutecznie chronić się przed internetowymi pułapkami. Jolanta Marczuk tylko w 2016 udzieliła mieszkańcom blisko 1000 porad!

Stoi na straży ochrony interesów konsumentów i ich praw. To właśnie do niej przychodzą mieszkańcy w związku z wadami towarów, bądź nienależycie wykonywanymi umowami. Bezpłatne poradnictwo to przede wszystkim pomoc prawna przy redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań, czy odstąpień od umów zawieranych na odległość.

Jednak zadania rzecznika konsumentów nie skupiają się jedynie na udzielaniu porad czy prowadzeniu mediacji z przedsiębiorcami. Rzecznik prowadzi również szeroko rozumianą edukację, w której czynny udział bierze coraz więcej uczniów bialskich szkół.

Podczas cyklu spotkań uczono świadomego podejmowania decyzji zakupowych, praw, jakie przysługują konsumentom oraz obowiązków, spoczywających na przedsiębiorcach, podczas zwierania umów w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Edukacja wskazywała jakie kroki należy podjąć, gdy zakupiony produkt jest wadliwy i jaką formę reklamacji wybrać.

Właśnie w Białej Podlaskiej odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej, prowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej: „Mój Smartfon, Mój Mały Świat – Klikam z Głową”, która jest kontynuowana do dziś. Najmłodsi użytkownicy internetu mają okazję dowiedzieć się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą korzystanie z sieci.

Z uwagi na nieuczciwe praktyki stosowane przede wszystkim wobec ludzi starszych, rzecznik podjął szereg działań edukacyjnych dla starszych konsumentów. Zorganizowano spotkanie z przedstawicielami lubelskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Sprawdzaj, co podpisujesz” oraz „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych”.

– Z uwagi na rosnące oczekiwania, godziny przyjęć konsumentów zostały wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach konsumenta, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – podkreśla Jolanta Marczuk.

Porad rzecznika można zasięgnąć od poniedziałku do piątku (poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek od godz. 9:00-15:00, środa od 9:15 do 17:00) w urzędzie miasta w pokoju 21 i pod nr. tel. 83 341 68 48.
Pozostałe artykuły

Pomoc wyborcom z niepełnosprawnością w dotarciu do lokali wyborczych w dniu głosowania
2025-04-24

Prezydent miasta Michał Litwiniuk informuje, że w związku z zarządzonymi na dzień 18 maja 2025 r. wyborami Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, podjął decyzję o pomocy wyborcom z niepełnosprawnością w dotarciu do lokali wyborczych w dniu głosowania.

Urząd Miasta Biała Podlaska tradycyjnie rozdaje flagi narodowe
2025-04-24

W okresie poprzedzającym święta majowe bialski Urząd Miasta tradycyjnie rozdaje flagi narodowe.

Spotkanie informacyjne w sprawie przebudowy przejazdów kolejowych
2025-04-23

Spotkanie informacyjne w sprawie przebudowy przejazdów kolejowych odbędzie się 8 maja 2025 r. o godz. 17.00 w sali nr 238 Urzędu Miasta Biała Podlaska. Zaprezentowana zostanie koncepcja...

Utrudnienia w ruchu na ul. Sidorskiej i Al. Jana Pawła II
2025-04-23

Informujemy, że rozpoczyna się ostatni etap robót drogowych na ul. Sidorskiej polegający na wykonywaniu warstwy ścieralnej. W związku z tym ul. Sidorska będzie odcinkowo wyłączona z ruchu...

2 maja 2025 r. Urząd Miasta Biała Podlaska będzie nieczynny
2025-04-22

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Biała Podlaska nr 13/25 z dnia 23 stycznia 2025 r., 2 maja 2025 r. (piątek) Urząd Miasta Biała Podlaska będzie nieczynny.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.