Kino Letnie w amfiteatrze to świetna propozycja Bialskiego Centrum Kultury dla mieszkańców Białej Podlaskiej. Kolejna odsłona to dramat "Chce się żyć" , który widzowie obejrzeli 18 sierpnia.
Miejski rzecznik konsumentów do dyspozycji mieszkańców
2017-03-23
To właśnie dzięki niej wielu bialczan uniknęło nieuczciwych praktyk przy zakupach. Dzięki poradom miejskiego rzecznika konsumentów młodzież z bialskich szkół dowiedziała się jak skutecznie chronić się przed internetowymi pułapkami. Jolanta Marczuk tylko w 2016 udzieliła mieszkańcom blisko 1000 porad!
Stoi na straży ochrony interesów konsumentów i ich praw. To właśnie do niej przychodzą mieszkańcy w związku z wadami towarów, bądź nienależycie wykonywanymi umowami. Bezpłatne poradnictwo to przede wszystkim pomoc prawna przy redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań, czy odstąpień od umów zawieranych na odległość.
Jednak zadania rzecznika konsumentów nie skupiają się jedynie na udzielaniu porad czy prowadzeniu mediacji z przedsiębiorcami. Rzecznik prowadzi również szeroko rozumianą edukację, w której czynny udział bierze coraz więcej uczniów bialskich szkół.
Podczas cyklu spotkań uczono świadomego podejmowania decyzji zakupowych, praw, jakie przysługują konsumentom oraz obowiązków, spoczywających na przedsiębiorcach, podczas zwierania umów w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Edukacja wskazywała jakie kroki należy podjąć, gdy zakupiony produkt jest wadliwy i jaką formę reklamacji wybrać.
Właśnie w Białej Podlaskiej odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej, prowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej: „Mój Smartfon, Mój Mały Świat – Klikam z Głową”, która jest kontynuowana do dziś. Najmłodsi użytkownicy internetu mają okazję dowiedzieć się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą korzystanie z sieci.
Z uwagi na nieuczciwe praktyki stosowane przede wszystkim wobec ludzi starszych, rzecznik podjął szereg działań edukacyjnych dla starszych konsumentów. Zorganizowano spotkanie z przedstawicielami lubelskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Sprawdzaj, co podpisujesz” oraz „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych”.
– Z uwagi na rosnące oczekiwania, godziny przyjęć konsumentów zostały wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach konsumenta, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – podkreśla Jolanta Marczuk.
Porad rzecznika można zasięgnąć od poniedziałku do piątku (poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek od godz. 9:00-15:00, środa od 9:15 do 17:00) w urzędzie miasta w pokoju 21 i pod nr. tel. 83 341 68 48.
Stoi na straży ochrony interesów konsumentów i ich praw. To właśnie do niej przychodzą mieszkańcy w związku z wadami towarów, bądź nienależycie wykonywanymi umowami. Bezpłatne poradnictwo to przede wszystkim pomoc prawna przy redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań, czy odstąpień od umów zawieranych na odległość.
Jednak zadania rzecznika konsumentów nie skupiają się jedynie na udzielaniu porad czy prowadzeniu mediacji z przedsiębiorcami. Rzecznik prowadzi również szeroko rozumianą edukację, w której czynny udział bierze coraz więcej uczniów bialskich szkół.
Podczas cyklu spotkań uczono świadomego podejmowania decyzji zakupowych, praw, jakie przysługują konsumentom oraz obowiązków, spoczywających na przedsiębiorcach, podczas zwierania umów w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Edukacja wskazywała jakie kroki należy podjąć, gdy zakupiony produkt jest wadliwy i jaką formę reklamacji wybrać.
Właśnie w Białej Podlaskiej odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej, prowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej: „Mój Smartfon, Mój Mały Świat – Klikam z Głową”, która jest kontynuowana do dziś. Najmłodsi użytkownicy internetu mają okazję dowiedzieć się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą korzystanie z sieci.
Z uwagi na nieuczciwe praktyki stosowane przede wszystkim wobec ludzi starszych, rzecznik podjął szereg działań edukacyjnych dla starszych konsumentów. Zorganizowano spotkanie z przedstawicielami lubelskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Sprawdzaj, co podpisujesz” oraz „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych”.
– Z uwagi na rosnące oczekiwania, godziny przyjęć konsumentów zostały wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach konsumenta, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – podkreśla Jolanta Marczuk.
Porad rzecznika można zasięgnąć od poniedziałku do piątku (poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek od godz. 9:00-15:00, środa od 9:15 do 17:00) w urzędzie miasta w pokoju 21 i pod nr. tel. 83 341 68 48.
Pozostałe artykuły
Ruszyło głosowanie na projekty w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego. Można oddać głos na projekt duży, średni, mały i zielony. W budżecie miasta na projekty przeznaczone zostało 2,8 mln zł.
Siatkówka plażowa przy SP 6
2025-08-17
Drugi z siedmiu turniejów zorganizowanych przez SKS "Szóstka" TPS Biała Podlaska, pod patronatem prezydenta miasta Michała Litwiniuka za nami. Do rywalizacji stanęło dziś na boisku Szkoły Podstawowej nr 7, aż 13 par.
Święto Wojska Polskiego
2025-08-14
Święto Wojska Polskiego zostało ustanowione na mocy ustawy Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r. Nawiązuje ono bezpośrednio do przedwojennego Święta Żołnierza, upamiętniającego...